Volg je ons?

Alles over internet marketing en social media


Hoe scoor je hoger in Google met goede teksten?

Hoe scoor je hoger in Google met goede teksten?

Volgjeons.nl houdt de nieuwste ontwikkelingen bij op het gebied van de Hardware, ICT en Online Marketing. Een onderdeel van Online Marketing is natuurlijk het schrijven van SEO- of linkbuilding teksten. De naam ‘SEO’, Search Engine Optimization, zegt het eigenlijk al zelf: wanneer je SEO schrijft, probeer je ervoor te zorgen dat jouw teksten geoptimaliseerd worden in de diverse zoekmachines die er online functioneel zijn. Er zijn allerlei tools die jou kunnen helpen bij het schrijven van teksten die hoog scoren in bijvoorbeeld Google. Met analytische programma’s als Google Analytics of Adwords kun je achterhalen of de zoekwoorden of titels die je gebruikt in jouw tekst succesvol zullen zijn.

De verschillende facetten van een goede SEO-tekst

Eén facet van een goede SEO-tekst is het gebruik van de juiste zoekwoorden, titels en combinaties. Bepaalde zoekwoorden doen het nu eenmaal goed bij het publiek. Maar er zijn ook andere aspecten waar je rekening mee moet houden, wil je een goede SEO-tekst af kunnen leveren. De leesbaarheid van de SEO-tekst is hier een voorbeeld van. Als je op basis van bepaalde zoekwoorden een SEO-tekst gaat schrijven, zul je deze in een goed lopend en helder betoog moeten incorporeren. Een duidelijke opbouw in de tekst, zinnen die to-the-point zijn maar ook actuele ontwikkelingen, achtergrondinformatie of informatie die een bepaald product of dienst van diepgang voorzien, zijn nodig om een SEO-tekst goed te laten lopen.

Wat doet een tekstschrijver precies?

Je ziet het veelvuldig op vacaturesites als je ernaar zoekt: tekstschrijver gezocht. Als je door de vacatures heen scrollt en de inhoud ervan leest dan kom je erachter wat bedrijven en concerns precies in een tekstschrijver zoeken. Ze verlangen bijvoorbeeld een x-aantal jaren ervaring of vaardigheid met bepaalde programma’s. Als tekstschrijver van bijvoorbeeld De Contentbank doe je er goed aan de visie en filosofie van het bedrijf of merk waarvoor je werkt op de juiste wijze uit te dragen. Tekstschrijven is een vak op zich dat maar weinig mensen tot in de puntjes beheersen. Velen zien het als een oude ambacht. Een ambacht die bepaalde technieken en methoden vereist om succesvol te zijn. Of jouw tekst hoog zal scoren hangt onder andere af van de ontvangst door het publiek, de toegankelijkheid van jouw tekst maar ook de kunde om populaire en/of slagvaardige woorden of zinsneden te gebruiken.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *