Facebook is naast Twitter, Hyves, Instagram, LinkedIN ook een sociaal netwerk waar je diverse status updates kunt delen en leuke dingen op kunt zetten. Het is een sociaal netwerk waar je persoonlijke interesses en gegevens kunt delen met anderen. Sinds september 2012 zijn er meer dan 1 miljard gebruikers actief op het Facebook netwerk, 1 op de 7 mensen op deze aardbol heeft dus een Facebook account en is actief op dit sociale netwerk. Berichten en statusupdates kunnen worden gedeeld op je zogenaamde prikbord, deze kunnen over diverse dingen gaan, vaak gedeelde onderdelen zijn:

  • Interessante gebeurtenissen (bijvoorbeeld een verjaardag of activiteit)
  • Vragen aan personen, persoonlijk of open vragen
  • Leuke en vermakelijke manieren van informatie
  • Mening geven over actueel nieuws

Binnen dit netwerk is het ook mogelijk om prive gesprekken aan te gaan voor gesloten gesprekken die niet openbaar zichtbaar zijn.

Facebook voor bedrijven

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van Facebook, het is een eenvoudig en relatief goedkoop medium om op te adverteren. In tegenstelling tot Twitter is Facebook heel toegankelijk voor adverteerders. Met een X bedrag is het al mogelijk om binnen 24 uur je advertenties zichtbaar te krijgen binnen het Facebook Netwerk. Dit kan op diverse manieren, zo kun je adverteren bij vrienden van likers maar ook algemenere advertenties plaatsen.

Het voordeel van Facebook adverteren is dat je kunt targetten op bepaalde bezoekers en bepaalde gebruikers van Facebook. Is bijvoorbeeld de doelgroep van uw bedrijf tussen de 25-45 die getrouwd zijn is dat aan te geven in de advertenties. Dit maakt het mogelijk om het advertentiebudget zo veel mogelijk te focussen op de doelgroep die je wilt bereiken, ideaal voor bepaalde acties en bedrijven.

Heb je ervaring met het adverteren op Facebook? Laat even een reactie achter met je ervaring en laat het ons weten!